Pentru ca tot am dat start povestilor despre masina pe care o avem, haideti sa va spun si despre intamplarea cu niste anvelope all season care trebuie schimbate. Era o zi friguroasa de martie. Mazda pe care o foloseam era pe moarte, motiv pentru care am rascolit internetul in lung si in lat pana cand am gasit, la vreo 20 de mile de casa unde locuim, o masina care se potrivea nevoilor si banilor nostri. Ne-am urcat in taxi si ne-am dus sa vedem autoturismul. Nu ne-a placut deloc, la fel cum nu ne-a placut nici mutra vanzatorului. Dar am avut noroc. In parcul auto de alaturi zambea auriu un Ford Mondeo. A fost dragoste la prima vedere intre el si sotul meu.
Ne-am intors in propria masina acasa. Drum lung, cu un autoturism pe care nu il cunosteam, pe o ploaie torentiala. Ne-am decis sa oprim la primul service auto, sa schimbam macar anvelopele, ca sa fim siguri ca nu ne punem vietile in pericol. Masina mergea foarte bine, nu dadea semne de oboseala sau de boala. In Scotia temperatura e constanta pe tot parcursul anului. Noi stim sa ne plimbam si sa ne distram, insa la capitolul auto nu excelam.
In timp ce sotul meu conducea, eu cautam pe internet informatii. Daca in Romania expertii recomanda ca proprietarii de automobile sa schimbe anvelopele de doua ori pe an (ideal ar fi sa folositi anvelope de iarna si anvelope de vara, insa in anumite conditii puteti opta si pentru anvelope all season), pentru Scotia cei mai multi spun ca anvelopele all season sunt cele mai potrivite. Ne-am facut un calcul si ne-am decis sa mergem direct la service-ul auto de langa casa, sa cumparam anvelope noi si sa ne asiguram sa putem circula pe sosele fara sa fim in pericol.
Aici fac o paranteza pentru a va arata spre care anvelope se indreptasera ochii mei in acea zi. Habar nu aveam ce ne trebuie, dar mie imi placea cum aratau cele de mai jos.
Debica NAVIGATOR 2 MS 185/65/R15 88T all season
Vazand ca sunt anvelope all season, am insistat cu privirea pe descrierea lor, desi nu intelegeam mare lucru: sunt pentru vehicule de tip turism, au clasa de eficienta E, aderenta pe carosabilul ud este de nivel C, nivelul de zgomot este de 70, indicele de viteza este T – max 190km/h (noi rareori mergem cu mai mult de 80 de mile la ora), indicele de greutate este 88. Ok, par potrivite, m-am gandit si am salvat linkul spre ele.
Hankook KINERGY 4S H740 205/55/R16 91H all season
Aceste anvelope all season mi-au placut pentru ca “modelul” lor semana cu mazgaliturile pe care le faceam eu la scoala in orele cand ma plictiseam. Am citit descrierea: erau anvelope pentru vehicule de tip turism, indicele de viteza este H – max 210km/h, indicele de greutate este 91, clasa de eficienta este E, aderenta pe carosabilul ud este la nivel C, nivelul de zgomot 72. Pe atunci nu stiam ca trebuie sa caut si anumite dimensiuni…
Tocmai cand voiam sa ii arat sotului ce fel de anvelope selectasem, am ajuns la service-ul auto. Ne-am dat jos din masina, am schimbat cateva vorbe de politete cu baietii de la service, apoi le-am spus ca vrem sa schimbam anvelopele, sa punem unele noi, caci abia am cumparat masina (la mana a doua, cred ca s-a inteles deja acest lucru) si vrem sa ne simtim in siguranta cand circulam cu ea pe autostrazi. Scotienii, baieti simpatici dealtfel, s-au uitat la roti, s-au uitat la noi, s-au uitat unii la altii si au inceput sa rada in hohote.
Noi am ramas blocati, neintelegand ce i-a apucat si cum de sunt asa nepoliticosi, caci de obicei scotienii sunt de o politete excesiva, plictisitoare de-a dreptul. Cand s-au potolit, ne-au explicat ca Fordul nostru Mondeo, desi cumparat la mana a doua, are anvelope all season nou-noute, abia schimbate. Am ras si noi si inca ne mai amuzam cand ne amintim intamplarea. Probabil am parut (sau chiar am fost) cei mai prosti clienti ai lor. Imaginati-va totusi ca se intampla sa mergem la un service in Romania sa schimbam anvelopele. Ce credeti ca ne-ar fi spus mecanicii romani?