Skip to main content

Sfaturi esentiale pentru orice gainer: cum rezolvi problemele de crestere a masei musculare?

Cu siguranta ca notiunea de gainer nu ne este necunoscuta. De asemenea, ce barbat nu isi doreste sa creasca in masa musculara si sa aiba acel corp de invidiat, de care toate femeile sunt in mod involuntar atrase?

Ei bine, se pare ca nu orice persoana reuseste sa faca parte cu succes din categoria gainerilor. Oare de ce? Ei bine, variantele de raspuns sunt multiple: fie nu isi cunoaste indeajuns propriul corp si metabolism, fie nu este suficient de interesat in acest sens, fie nu este documentat din sursele potrivite, sau, pur si simplu, nu are la indemana produsele care il pot ajuta.

Orice gainer, in adevaratul sens al cuvantului, stie ca pentru a creste in masa musculara, nu este nevoie doar de un antrenament foarte bine elaborat si de multa munca, ci si de pauze ale efortului, dar si de un regim alimentar corespunzator.

Majoritatea persoanelor interesate de acest domeniu se sfatuiesc reciproc sa manance pe cat de mult posibil. Sa fie asta oare raspunsul corect si mult asteptat? Si ce se intampla in situatia in care desi se consuma un aport mare de calorii, masa musculara nu vrea totusi sa apara? Ei bine, toti cei doritori de masa musculara crescuta trebuie sa stie ca fiecare corp se poate incadra intr-una dintre cele trei categorii:

  • Ectomorfi: corp in care soldurile si incheieturile sunt inguste. Cei care fac parte din aceasta categorie nu trebuie sa se ingrijoreze in privinta ingrasarii, deoarece orice mananca nu se depune (insa acest aspect nu este chiar un atu pentru acele persoane care isi doresc sa creasca in muschi).
  • Endomorfi: fizionomie in care soldurile sunt largi, toti cei endomorfi vor reusi sa creasca in greutate, insa vor intampina dificultati in procesul de slabire.
  • Mezomorfi: persoanele din aceasta categorie dispun de un trunchi in forma de V, de umeri lati si un piept care iese usor in evidenta. Aceasta categorie este cea mai fericita din punctul de vedere al dorintei de a creste in masa musculara.

Asadar, din aspectele prezentate mai sus, putem trage concluzia ca cea mai afectata categorie din punct de vedere al constitutiei este cea a endomorfilor, care intampina dificultati de a pune in greutate. Care sunt solutiile de care pot beneficia acestia vedem in continuare:

  • Desi o alimentatie sanatoasa este recomandata atat de medici sau de nutritionisti, cat si de majoritatea gainerilor, se recomanda si mancarurile de tipul celor “junk food” uneori.
  • Consumul de cat mai multe grasimi: caloriile te vor ajuta foarte mult atunci cand iti doresti sa pui masa musculara
  • Consumul de carbohidrati: atat din punctul de vedere al recuperarii maselor musculare, cat si din perspectiva de crestere rapida a muschilor, carbohidratii trebuie sa se afle in meniul zilnic
  • Consumul de proteine: este bine cunoscut ca proteinele sunt cele mai importante elemente nutritive de care corpul are nevoie pentru a creste masa musculara. Un bun exemplu sunt proteinele din zer, care se pot regasi si sub forma suplimentelor nutritive.
  • Consumul de suplimente nutritive special destinate scopului de crestere a masei musculare: un bun ajutor al sportivilor de pretutindeni, ce isi doresc sa aiba cat mai bine definiti si evidentiati muschii, este dat de suplimentele nutritive care sunt testate clinic pentru a sprijini intr-o foarte mare masura dorinta celor ce le consuma

Avand in vedere toate aspectele mentionate mai sus, visul de a creste in masa musculara se poate indeplini cu usurinta, astfel incat gainerii trebuie doar sa se preocupe in privinta antrenamentelor pe care le urmeaza.

Leave a Reply