Skip to main content

Managementul reputatiei online – ce este si cum te poate ajuta

In cel mai simplu mod explicat, managementul reputatiei online (ORM) este procesul prin care se poate controla ce se afiseaza pe internet cand un utilizator tasteaza numele unei companii sau a unei persoane.

Cand un utilizator oarecare doreste sa afle ceva despre o companie sau despre o anumita persoana publica, primul lucru pe care il face este sa tasteze numele pe Google (poate si pe alte motoare de cautare). 45% din oameni au gasit ceva pe Google ce i-a determinat sa nu apeleze la serviciiile unei companii.

Este responsabilitatea fiecarui antreprenor, fiecarei companii sa se asigure ca lasa o impresie buna cand cineva le tasteaza numele pe Google. Si aici nu ne referim doar la numele companiei respective, ci si la servicile si produsele oferite.

Serviciile de ORM vin cu o serie de strategii pentu monitorizarea, identificarea si influentarea reputatiei in mediul digital si a credibilitatii online. Un management eficient a reputatiei online nu va face altceva decat sa-ti ofere oportunitati noi si sa creasca nivelul de constientizare a brand-ului tau.

managementul-reputatiei-online

Cum te poate ajuta un serviciu de online reputation management:

  1. Iti va creste vanzarile – cei mai multi utilizatori folosesc internetul pentru a cauta informatii despre un brand, despre un produs sau un serviciu inainte de a face achizitia finala. Tu stii ce va gasi audienta in mediul online despre tine? Multe companii incep sa investigheze ce informatii exista despre ele cand incep sa scada vanzarile. Dar cel mai productiv este sa actionezi din timp. Vanzarile cresc daca pe internet sunt recenzii si feedback-uri pozitive despre produsele si serviciile tale. Daca ai o reputatie proasta in mediul online, campaniile de marketing nu vor face prea mare diferenta.
  2. Va creste increderea si credibilitatea – Sa aiba parte de increderea clientilor este o componenta majora a succesului unui brand. Clientii discuta achizitiile lor cu prietenii si, mai ales cand au o problema, ei vor raspandeasca cu usurinta vestea despre experienta lor neplacuta. Foarte multi utilizatori au bloguri personale cu mii de vizitatori zilnici si nu se sfiesc sa scrie pe aceste bloguri despre experientele pe care le au cu diverse brand-uri. Nimanui nu ii place sa fie afectat negativ in mediul online dupa ce au investit timp, bani si sudoare pentru a-si construi o afacere.
  3. Iti va conditiona pretul – un beneficiu ascuns, dar puternic: puterea pretului. De multi ani, multe afaceri se lupta sa isi pastreze preturile competitve. Dar imagineaza-ti ca de usor este sa raspunzi la intrebarea “de ce sa platesc mai mult pentru serviciile tale?” cu “Te-ai uitat in mediul online sa vezi ce spun clientii despre noi?”. O companie este creata cu greu. Chiar esti dispus sa arunci asta la gunoi din cauza unui client nemultumit sau a unui competitor invidios?

Daca iti doresti sa apelezi la profesionisti, atunci agentia de online marketing Digital Metrics te poate ajuta sa-ti imbunatatesti reputatia online.

Leave a Reply